Utvärdering - Roslagens Rid och Körklubb

Publicerad 2016-09-21 13:16:00 i Vad tycker jag?,

Tänkte att det kunde vara kul att kolla lite närmare på tävlingsplaterna jag är på eftersom att det gärna blir en del! :) 
Jag har varit på roslagen och tävlat många gånger och kommer definitivt åka tillbaka dit. Dock så är nackdelen där att allting är utomhus så det gäller att det är bra väder för annars är det inte alls en kul tävlingsplats. Men överlag så tycker jag att det är en mysig tävlingsplats. 
 
 
Framridning: 
Framridningen var nog det som var absolut sämst på hela tävlingsplatsen. Dem har egentligen en bra framridning på en helt egen bana men där var det paradressyr en del av dagen så där fick man änåd inte rida fram, trots att det var tomt när jag red fram mina ponnyer. Jag hade tur med att Vimsa var fokuserad på mig och att han inte skulle ha koll på alla andra för då hade den framridningen blivit lite svår för mig. I ena hörnet av vår framridning så var det massa ogräs och underlaget var ojämnt vilket faktiskt gjorde så att hästarna fick lite svårt att gå där. Men i överigt så var underlaget helt okej och framridningen är i nära anslutning till banan vilket är skönt, då man kunde rida direkt in från framridningen till banan. Skönt att slippa en paus precis innan man ska gå in på banan tycker jag. 
 
Tävlingsbana: 
Tävlingsbanan är ju på samma underlag som framridningen eftersom att de är på samma stora utebana. Så den är bra tycker jag. Domamrna satt i bilar som stod alla tre på kortsidan vilket fungerade alldeles utmärkt. Bra tävlongsbana tycker jag. 
 
Fik: 
Helt okej tycker jag. Inget superställe men okej, och okej priser också. Man kunde få toast osv vilket jag tycker är bra när man är iväg om man inte vill kasta i sig värsta måltiden. 
 
Funktionärer: 
Fuktionärerna märkte man knappt av, de hade en som stod i öppningen till framridningen men annars var det ingen jag stötte på runt om tror jag. Men det innebär ju att dem fixa det så att det flöt på ordentligt och bra under hela dagen efterosm att jag inte upplevde några komplikationer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Lindblad

Hej jag heter Julia Lindblad, jag är 17 år och kommer från Vallentuna, Stockholm.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela