Stubbåkrar<3

Publicerad 2016-09-21 18:19:10 i Allmänt, Linsa Vimsalabim, Menai Christopher, Quantina WL,

Som sagt åkte jag upp till stallet direkt när jag slutade skolan idag med bussen. Har flutit på bra idag tycker jag! 
Blev ändrade planer och alla hästar fick sig en tur ute på stubben! Tycker att det är viktigt att variera träningen så nu när man får rida på stubbåkrarna på hösten så gäller det ju att passa på. Kul är det också, både för hästarna och mig, skönt med omväxling! 

Först ut var Q som var väldigt fin idag. Tyckte att det var bra att hon fick jogga bort lite träningsvärk från gårdagen då hon gick ett lite längre pass med Evelina. Dock kände jag inte av någon träningsvärk utan hon var hur pigg och fräsch som helst, superroligt. Kändes som att det var längesen jag red henne, eftersom att jag också var sjuk i förra veckan... Så det var jättekul att rida på henne igen! 

Sen tog jag ut Stoffe. Han var också väldigt pigg, men det är bara roligt när dem visar att dem tycker att det är kul tycker jag. Han var lite stel i högersidan men det försvann efter jag jobbat den ett tag. Annars var han ganska fin, möjligtvis lite slingrig, men var ju också ute och busade så inte så konstigt. 


Vimsa fick som sagt också ridas på åkern idag. Vi körde lite light konditionsträning. Han var duktig faktiskt. Han har väldigt bra kondis nu, jag blir tröttare i benen än vad han blir ;) Han tyckte att det var väldigt roligt och jobbade på bra. Ville inte köra så hårt med honom idag eftersom att han har hoppträning imorgon och jag inte vill att han ska ha någon träningsvärk eller liknande till imorgon. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Lindblad

Hej jag heter Julia Lindblad, jag är 17 år och kommer från Vallentuna, Stockholm.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela