Hoppträning

Publicerad 2016-09-22 20:35:00 i Allmänt, Linsa Vimsalabim, Menai Christopher, Quantina WL,

Slapp ta bussen till stallet idag och istället körde en kompis dit mig, tack Erica <3 
 
Det var superskönt så slapp jag stressa så mycket innan träningen och hann i lugn och ro rida både Stoffe och Q innan. 
 
Först ut var Q, red henne ute på stubbåkern idag igen. Hon var riktigt fin idag faktiskt. Jag kunde jobba henne superbra i traven och även i galoppen. Men traven var grymt bra idag!! Jobbade lösgörande med svaga skämkelvikningar och några öppnor, samt en massa tempoväxlingar då vi behöver lära känna varandra mer i dem, jag måste lära mig var knapparna sitter och var gränserna ligger. Samma sak i galoppen, öva öva öva. 
 
Stoffe var som jag väntat och hoppats lite lugnare idag men ändå väldigt pigg. Eftersom att han inte är så stark efter sin vila och betäckningarna i somras så har han lite tendens till att bli stark när han blir pigg just nu vilket är lite frustrerande men jag vet att det kommer att gå över så jag ska inte bry mig så mycket om det. Men han var fin idag, blev lite konditionsträning i intervaller. 
 
Till Vimsas hoppträning nu då, shit vad fin han var idag! Han var från början lite seg och inte riktigt med på mina hjälper. Men det släppte ganska fort och han blev istället väldigt framme och med på noterna. Han gjorde alla övningar grymt bra. Idag var vi bra! Vi hoppade mycket kombinationer och gymnastik, superoligt och det är någonting som vi är ganska bra på! Annars jobbade vi mycket fram och tillbaka vilket vi också är väldigt bra på oftast. Väldigt lyckad träning idag faktiskt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Lindblad

Hej jag heter Julia Lindblad, jag är 17 år och kommer från Vallentuna, Stockholm.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela