Gymnasiearbete

Publicerad 2016-09-22 13:23:00 i Allmänt,

Jag har nu påbörjat mitt gymnasiearbete tillsammans med Vera i min klass. Därför undrar jag om ni kan hjälpa oss att svara på denna enkät? 

Vi har valt att undersöka och försöka att ta reda på hur det kan komma sig att vi idag ser så pass få pojkar på ridskolor runt om i landet medan väldigt många killar senare dyker upp på elitnivå. Var kommer alla killar ifrån? När börjar dem rida? Hur kan dem helt plötsligt dyka upp och vara på elitnivå? Är några av dem frågorna vi ställer oss.

Det är sedan långt tillbaka känt att flickor generellt sätt är er pyssliga av sig och njuter mer av pysslet i stallet och själva tiden med hästen, medan killarna hellre bara tillbringar tiden på hästryggen. Är det detta som påverkar? På elitnivå har dem allra flesta hästskötare som fixar hästarna och stallgörat åt dem men oavsett så måste ju alla börja någonstans och från allra första början så har man ju förmodligen ingen hästskötare som sköter ”skitjobbet” åt en.

Vi undrar om just du vill vara med och hjälpa oss att försöka ta reda på hur detta kan komma sig?

<a href='#' class='main_links' onClick="window.open('http://xn--enkt-noa.se/survey.php?pid=23885&mpid=251124ec7d29c9bd80c5a305e6121c86','NewWindow','toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=yes,width=850,height=700,top=10,left=100')"> Starta</a>

Tack för hjälpen!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Lindblad

Hej jag heter Julia Lindblad, jag är 17 år och kommer från Vallentuna, Stockholm.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela