Gårdagen

Publicerad 2016-09-27 12:28:30 i Allmänt,

Efter stallet igår så åkte jag och Loke hem till en kompis och åt middag och sov där, supermysigt. 
 
Åkte till stallet direkt efter skolan med Loke. Han hjälpte mig att mocka och fixade hela stallet under tiden jag red alla hästarna, supersnällt.
 
Började med Stoffe som fick sig ordentlig konditionsträning ute på åkern. Det märks som sagt att han har sämre kondition än innan och det är viktigt att jag inte går för fort fram, det kommer jag att tjäna på i längden. Han var iallafall duktig och kämpade på bra! 
 
Sen tog jag ut Vimsa på samma runda på åkern, han var lite stretig i början men blev riktigt fin mot slutet när jag travade av honom. Honom får jag lägga upp ett lite högre tempo på för att han ens ska tycka att det börjar bli jobbigt. 
 
Quantina fick också konditionsträna på åkern, hon var riktigt fin på slutet. Hon var lite stel i början men hon släppte efter lite lösgörande och efter att hon fått galoppera ett tag, jätteroligt. 
 
Idag ska Quantina tränas och dem andra vet jag inte riktigt vad dem ska göra ännu, vi får se! 
Hörs efter träningen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Lindblad

Hej jag heter Julia Lindblad, jag är 17 år och kommer från Vallentuna, Stockholm.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela