Länge sen sist

Publicerad 2016-10-14 10:12:40 i Allmänt,

Shit vad en här veckan har gått fort! Har gått i 190 verkligen känns det som. 
 
Senste hoppträningen förra veckan med Vimsa gick superbra. 
Och hästarna har varit stjärnor hela veckan faktiskt. 
 
Kan berätta lite kort om gårdagen. 
Vimsa fick besök av equiteraputen som tyckte att han var väldigt fin, han är bra musklad och hade inte några stora spänningar, superskönt verkligen. 
 
Quantina fick gå ett pass i ridhuset, och hon var såååå fin!! Jätteroligt verkligen. Jag tyckte att hon var stel i högersidan i förrgår, precis som mamma tyckte i tisdags när hon red men igår var hon inte det utan hon var superfin. Jag måste hela tiden rida med sätet och se till att använda benen, vilket jag gjorde igår. Igår var hon lagom på hugget. Ofta upplever jag att hon är het men inte framme för skänkeln, vilket blir en svår situation för att då är hon väääldigt stor att sitta på. Men igår var hon super!
 
Eftersom att Vimsa var hos equiteraputen så fick Stoffe följa med på hoppträning för Haking. Stoffe är fortfarande ganska grön på att hoppa men jag tyckte att han klarade av alla övningar riktigt bra faktiskt, han var väldigt glad om man säger så. På söndag är det dags för hopptävling så det var bra för honom att komma iväg och hoppa igår. 
 
Idag är planen att gå en promenad med dem men i övrigt får dem vilodag! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Lindblad

Hej jag heter Julia Lindblad, jag är 17 år och kommer från Vallentuna, Stockholm.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela