Gårdagen

Publicerad 2016-10-05 09:57:40 i Allmänt, Linsa Vimsalabim, Menai Christopher, Quantina WL,

Igår så åkte jag buss upp till stallet direkt efter skolan. Alla hästar skulle ridas. 
Började med att rida Vimsa på åkern. Han var från början ganska seg, men jag fick påminna honom om att faktiskt gå fram en gång i början. Red sedan ganska mycker galoppjobb. Mycket övergångar galopp skritt som tillslut blev riktigt bra! Red en massa enkla byten som han gjorde superbra. Efter galoppjobbet så red jag lite trav och red mycket skolor med fokus på att han skulle vara tillräckligt böjd och att han skulle trampa på. 
 
Sedan var det Stoffes tur, han fick också gå på åkern. Han var riktigt fin. Jobbade mest galopp på honom och jobbade mycket förflynningar för skänkeln. Både svag öppna och lite sluta. Och oj vad han gjorde det bra. Han la sig automatiskt på rätt tygel och flyttade enkelt. Trodde att han skulle tycka att jag var superkonstig när jag bad om en sluta i galopp men han fattade precis. Märks att styrkan börjar komma tillbaka så smårningom. 
 
Quantina fick gå i ridhuset då hela hennes hage var så uppspelt så jag ville inte rida henne på åkern i stormen ;) Hon var faktiskt fin igår, kul att jag själv numer faktiskt kan göra lite nytta när jag rider och faktiskt kan lösgöra henne ordentligt. Jobbade mycket sidvärtsrörelser och tempoväxlingar. Tempoväxlingarna gjorde hon så bra igår, framförallt i traven. Jättecoolt när hon verkligen är med mig. Då får man istället passa så att det inte blir för mycket samling, framförallt i traven, ibland vill hon nästan tänka lite passage och det är inte rikigt rätt, ännu ;) Men det gäller för mig att känna av och be henne gå fram innan det blir så. Allting är väldigt lätt när hon går in i båda tyglarna och jag inte tappar ut bogen så att hon är rak. Woho, framsteg!! 
 
Fina hästen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Lindblad

Hej jag heter Julia Lindblad, jag är 17 år och kommer från Vallentuna, Stockholm.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela