Han som fick mig att vilja - Sjöstjärnans Fever

Publicerad 2016-09-19 20:17:11 i Hästar som funnits i mitt liv,

Jag har ända sen jag var åtta år gammal spenderat mina somrar i Liared, ungefär 40 minuter ifrån Jönköping på ett paradis som heter Sjöstjärnan. Minst en vecka varje sommar spenderades på Sjöis och det var lika underbart varje år. 2014 tog jag nästa steg på Sjöstjärnan och jobbade två veckor som stallelev. Vilket innebar två veckors obetalt "provjobb". Vilket ledde till jobb sommaren 2015. Flera veckor sommaren 2015 spenderades alltså på denna underbara plats. 
 
Mina två första år hade jag en ponny som heter Jasmine. Efter henne fick jag en ponny som heter Fever. Sommaren 2012 bestämde jag och mamma att vi skulle hyra honom under vintern. 
 
 
Det var på Fever jag gjorde mina första riktiga tävlingar och det var på honom jag fick mersmak för att fortsätta tävla. Fever var en underbart snäll ponny men han hade ingen vidare kapacitet till det som jag ville göra med min ridning. Därför valde vi att inte ta hem honom igen efter sommaren 2013. Då bestämde vi oss för att vi skulle börja om på nytt med en ny ponny till mig. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia Lindblad

Hej jag heter Julia Lindblad, jag är 17 år och kommer från Vallentuna, Stockholm.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela